Celem pierwszej części programu było promowanie nauki języków obcych oraz uświadomienie uczniom jak ważna jest znajomość języków w dzisiejszym świecie.
W pierwszej kolejności uczniowie obejrzeli przygotowaną przez koleżanki i kolegów sondę uliczną – „Czy warto uczyć się języków obcych?”.
Kolejnym punktem były scenki językowe, które w zabawny, ale zarazem refleksyjny sposób ukazywały sytuacje wynikające z braku znajomości języków obcych lub ich nieumiejętnego użycia. Wśród przedstawionych historii znalazła się najpierw nieudana rozmowa turystki z Niemiec z dwoma Polakami nieznającymi żadnego języka obcego. Następnie przenieśliśmy się do Londynu do tureckiego kebaba. Tutaj nasi bohaterowie w wyniku nieporozumień wynikających z nieznajomości języka, po kilku nieudanych próbach zamawiania kebaba z jagnięciną, a następnie zwykłej wody, otrzymują ostatecznie sok pomarańczowy i sfrustrowani wychodzą z lokalu. Poznaliśmy również historię chłopaka, który chcąc zaimponować dziewczynie udawał znajomość języka angielskiego, co przyniosło mu więcej wstydu niż korzyści. Na zakończenie mieliśmy okazję przekonać się, co może pójść nie tak, gdy Polacy kupują auto …. po angielsku. Tu byliśmy świadkami, jak przez błędne tłumaczenie wypowiedzi Anglika, transakcja kupna sprawnego auta nie dochodzi do skutku.
Przedstawione scenki były nie tylko okazją do śmiechu, ale przede wszystkim skłaniały do refleksji nad wartością nauki języków. Pokazały, że język to nie tylko środek komunikacji, ale także narzędzie, które pomaga budować relacje, unikać nieporozumień i odnaleźć się w świecie.
Uczniów przygotowała p. Małgorzata Dudzińska
Druga część Dnia Języków Obcych była poświęcona Ameryce Łacińskiej: obejrzeliśmy prezentację na temat krajów przedstawionych na plakatach, wysłuchaliśmy wykładu na temat czasów prekolumbijskich oraz antycznych cywilizacji Majów, Azteków oraz Inków, usłyszeliśmy piosenki w języku hiszpańskim: „La bamba” w wykonaniu Tomka Sambora oraz „Creo en mi” w wykonaniu Oli Sambor oraz Oli Skwarek, a następnie piosenki w języku portugalskim „ Ai se eu te pego” w wersji Kuby Wrzeszcza i całej społeczności szkolnej.
Do amerykańskiej części uczniów przygotowała p. Karolina Ociepa
Pani Elżbieta Szymczyk wraz z klasą V przygotowała taniec do piosenki „Copa de la vida”.












