WYCIECZKA DO GDAŃSKA 19-21.06.2023 r.

DZIEŃ PIERWSZY

47 uczniów naszej szkoły uczestniczyło w 3 dniowej wycieczce do Gdańska.

Po przyjeździe udało nam się zwiedzić: Europejskie Centrum Solidarności, Stocznię Gdańską ze słynną Bramą nr 2, Pomnik Poległych Stoczniowców.

Po obiedzie udaliśmy się na plażę Stogi. Zimna woda nie odstraszyła naszych „morsów”.

DZIEŃ DRUGI

Dzień rozpoczęliśmy od zwiedzania Muzeum II Wojny Światowej. Po obiedzie spotkaliśmy się z panią przewodnik, która w ciekawy sposób opowiedziała nam o historii Gdańska i oprowadziła po najważniejszych zabytkach. Popołudnie spędziliśmy na plaży. Pogoda była wymarzona.

Dzień III

Dzień zaczęliśmy od zwiedzania Pomnika Obrońców Wybrzeża na półwyspie Westerplatte.

Następnie pojechaliśmy do Malborka gdzie poznawaliśmy historię zamku wzniesionego przez zakon krzyżacki. Jest to budowla wpisana na światową listę dziedzictwa UNESCO oraz największy gotycki zamek na świecie zbudowany w całości z cegły.

Wycieczkę zorganizowała Pani Karolina Ociepa.

Opiekę nad uczniami sprawowały panie: Anna Smołuch, Anna Baran, Marzena Kuzdak.